Monday 11 July 2016

Pelajar Ini Tertidur Ketika Berada Dalam Bas, Namun Apa Yang Dibawa Olehnya Amat Mengejutkan



Foto seorang pelajar yang sedang naik pengangkutan awam  kini sedang viral di facebook, banyak netizen yang melahirkan rasa terharu dan rasa bangga.

Bagi sebuah negara yang merdeka, pendidikan merupakan sebuah hak mutlak seseorang yang boleh dituntut oleh sesiapa sahaja  dalam sesebuah negara merdeka. Melanjutkan sekolah untuk belajar pun menjadi hak setiap anak bangsa.

Namun terkadang masalah kesempitan ekonomi membuat banyak kanak-kanak yang terpaksa meninggalkan alam persekolahannya. Ini Kerana perbelanjaan wang persekolahan  dan kelengkapan sekolah memerlukan wang yang banyak dan lumayan.


Keadaan ini lah yang membuat mereka yang serba rasa rendah diri dan serba kekurangan menjadi mereka tidak dapat meneruskan pembelajaran di sekolah. Namun berbeza dengan apa yang terjadi pada anak muda dalam foto ini. Sebuah foto yang menggambarkan seorang remaja yang memakai seragam sekolah dan menaiki sebuah pengangkutan awam

Remaja ini hanya duduk ditempat duduk penumpang biasa sahaja, tetapi apa yang menarik perhatian umum ialah barang yang telah dibawa bersama oleh pelajar ini nyata amat mengejutkan. Kegigihan dan ketabahan pelajar ini didalam bas telah berjaya  di abadikan oleh seorang Netizen.


Memakai baju kemeja berwarna biru muda dan juga memakai celana panjang berwarna biru tua. Anak ini memangku beg  miliknya yang berwarna merah muda.

0 comments

Post a Comment